پروژه راھسازی


گام اول 1

1-1 مشخصات راه 1

پروژه راهسازی 3

گام دوم 6

2-1 رسم مسیر شکستھ و راستای مسیر بھ ھمراه پروفیل طولی 6

گام سوم 9

3-1 طراحی قوسھای ساده بھ ھمراه کلوتوئید 9

3-2 اجزای قوس کلتوئید 11

3-3 تعیین حداقل طول اتصال کلتوئید

بھ روش آشتو

12

3-4 قوس ساده 14

3-5 قوس سھ مرکزی 15

3-6 قوس کلتویید 17

گام چھارم 19

4-1 ایستگاه گذاری و رسم پلان مسیر 19

4-2 رسم پروفیل طولی مسیر و مشخصکردن خط پروژه 19

4-3 طراحی و محاسبھ قوسھای قائم بھ

ھمراه جداول پیاده سازی

19

گام پنجم 27

5-1 پروفیل ھای عرضی 27

5-2 منحنی بروکنر 27

گام ششم 29

6-1 آبرو 29

6-2 پارکینگ 31

گام ھفتم 32

7-1 ریزمتره 32

7-2 برآورد 36

منابع و مراجع منابع و مراجع


چکیده:

پروژه راه پیش رو، در منطقھ ای کوھستانی ھمراه با احتمال برف و یخبندان است. طول کل

مسیر 5305.995 است کھ بھ صورت راه اصلی درجھ یک دو خطھ طراحی شده است.با توجھ

بھ آیین نامھ آیین نامھ طرح ھندسی راه ھا یا نشریھ 161 سرعت طرح برای این راه 70 کیلومتر

در ساعت در نظر گرفتھ شده است.برای این راه ، سھ قوس افقی ساده، کلتوئید و مرکب( سھ

مرکزی) و ھمچنین ده قوس قائم طراحی شده است.ارتفاع بالاترین و پایین ترین نقطھ در پروفیل

طولی مسیر بھ ترتیب 1513.043 و 1446.328 است.پس از طراحی قوس ھا قائم و ترسیم

پروفیل ھای عرضی زمین، حجم عملیات خاکی با توجھ بھ نرم افزار استفاده شده در این پروژه

بھ دست آمده و ھمچنین منحنی بروکنر ترسیم شده AutoCAD Land Desktop یعنی 2009

است.

با توجھ بھ این کھ تعداد محور استاندارد در روز در سال اول 150 ،در دو جھت در نظر گرفتھ

شده است، برآورد ترافیک انجام پذیرفتھ و روسازی راه نیز با استفاده از مصالح آسفالت،اساس

سنگ شکستھ کوھی و زیر اساس شنی (رودخانھ ای) تعیین شده است. عرض سواره رو 3.65

متر با شیب 2% و عرض شانھ راه 1.85 با شیب 4% است .

در انتھا نیز جداول مربوط بھ متره و برآورد آورده شده است کھ با توجھ بھ فھرست بھای واحد پایھ

رشتھ راه، باند فرودگاه و زیرسازی راه آھن، رستھ راه و ترابری سال 1388 انجام پذیرفتھ است.

از موارد اختیاری در انجام پروژه طراحی آبرو و یک پارکینگ در کنار شانھ راه است. با توجھ بھ

آیین نامھ طرح ھندسی راه ھا _نشریھ شماره 161 اگر شعاع قوس افقی بالای 170 متر باشد ، نیاز بھ

تعریض در قوس نیست. با توجھ بھ اینکھ در این پروژه شعاع ھمھ قوس ھای افقی بیشتر از 170 متر

است پس نیازی بھ تعریضدر عرضراه نبود.

  ادامه مطلب ...

پروژه طراحی و ساخت امپلی فایر 80 وات موثر ، استریو برای ماشین با سیستم MEGA BASS و سیستم BRIDGE


مقدمه. 7

1- تقسیم بندی فرکانس... 8

2- تقویت کننده با ترانزیستور BJT.. 8

الف)-اِمیتر مشترک.... 9

ب ) بیس مشترک.... 10

ج )کلکتور مشترک.... 11

3- برای تقویت جریان بالا چه باید کرد؟ 12

4- تأثیر فیلترها بر تقویت کننده ها 13

5- چگونه مدار را پایدار کنیم؟ 15

6- اعوجاج کراس اور چیست؟ 18

6- چگونه ضریب تقویت ترانزیستورها را زیاد کنیم؟ 19

7- منبع ولتاژ. 20

الف)منبع ولتاژ موازی.. 20

ب )منبع ولتاژ سری.. 22

8-مدار تفاضلی.. 22

مدار فیدبک تقویت کننده و ضریب تقویت مدار. 23

تقویت کننده های OP.AMP.. 24

حدود کار آی سی عملیاتی.. 25

تقویت مدارهای OP.AMP.. 25

سیستم پل )       (  BRIDGE.. 27

علت بریچ کردن مدار. 28

چگونه بتوانیم آمپلی فایر را به صورت  عملی حساب کنیم. 29

شرح مدار  BASS MEGA.. 37

شرح مدار

DC to DC


مقدمه

پروژه ای که من در مورد آن تحقیق می کنم، طراحی آمپلی فایرماشین است. آمپلی فایر یک کلمه لاتین به معنی تقویت کننده است.

در واقع تقویت کننده ها یک تبدیل کننده ولتاژ DC به AC است، بدین صورت که ولتاژ AC نمونه را وارد دستگاه می کنیم و ولتاژ AC تولید شده را با همان فرکانس ورودی، در خروجی داریم.

 دامنه ولتاژ خروجی هم ضریبی از ولتاژ ورودی است. مثلاً یک سیگنال AC را به ورودی می دهیم، همان نوع سیگنال را با دامنه دلخواه در خروجی داریم.

ولتاژ AC تولید شده همان ولتاژ DC است که با ولتاژ AC نمونه، ولتاژ DC را به AC تبدیل کردیم.

تمام تقویت کننده ها همین کار را انجام می دهند ولی همه تقویت کننده ها با توجه به شکل ساختارشان یک پهنای باندی دارند که باعث می شود که یک سری از فرکانسها را تقویت کنند و بقیه آنها در خروجی حذف می شوند یعنی تضعیف می شوند.

  ادامه مطلب ...

مقاله تحلیل پدیده فرورزونانس در سیستمهای قدرت با در نظر گرفتن اثر هیسترزیس

 

چکیده:

فرورزونانس پدیده ای است که در سیستم قدرت الکتریکی در محلی که یک عنصر غیر خطی اندو‌کتیو تحت شرایط خاصی از طریق یک عنصر غیر خطی کاپاسیتیو تغذیه می‌شود، به وقوع می‌پیوندد. عنصر غیر خطی می‌تواند اندوکتانس غیر خطی راکتور یا ترانسفورماتور باشد. مشخصه‌های هسته مغناطیسی آنها در وقوع پدیده نقش مهمی را ایفا می‌نماید. از این رو در این بررسی علاوه بردر نظر گرفتن مشخصه واقعی اشباع، اثرات هیسترزیس نیز مورد توجه خاص قرار گرفته است. بر این اساس نقش پارامترهای مختلف سیستم و مقادیر بحرانی آنها در تحقق فرورزونانس مورد مطالعه قرار گرفته و شرایط مرزی و نواحی مصون از فرورزونانس مشخص گردیده است. مسئله به روشهای تحلیلی و شبیه سازی مورد بررسی قرار گرفته و نشان داده شده است که با در نظر گرفتن هیسترزیس مقادیر بحرانی و نواحی مصون از فرورزونانس تغییر خواهند کرد.

  

ادامه مطلب ...

دانلود کارآموزی خط تولید ذوب اهن

تاریخچه

بازدید از خط تولید ذوب اهن

توضیحاتی درباره ی محل کارآموز

Limit swich

آفتامات ها

سلسین

انواع ترمز های مورد استفاده در نورد 650

تایمر زمان سنج

لامپ های جیوه ای

ماشین های مورد استفاده در نورد 650

بررسی مکانیزم های مورد استفاده در نورد 650

مکانیزم اره های برش گرم

جرثقیل های سقفی

مکانیزم اره سرد

برش وارد لئونارد

بحث حفاظت در مدارات روسی

بازدید از نیروگاه حرارتی

پیشنهادات

منابع  

  ادامه مطلب ...

پروژه مدلسازی رله‌های جریانی و امپدانسی



 

مدلسازی رله‌های

جریانی و امپدانسی

 

 

فصل اول

مدلسازی مشخصه رله‌های جریانی


1 -1- مقدمه

به منظور ارزیابی هماهنگی رله‌های شبکه در زمان وقوع اتصال کوتاه، محاسبه زمان عملکرد هر یک از رله‌ها اصلی‌ترین فرآیند در محاسبات می‌باشد. بدین لحاظ در اختیار داشتن رابطة بین جریان خطا و زمان عملکرد رله، مهمترین مدلسازی در این بخش را تشکیل می‌دهد. این مدلسازی برای رله‌های جریانی توسط کارخانه سازنده و عموماً به صورت منحنی‌های مشخصه‌ مختلفی نظیر مشخصه‌های زمان ثابت[1] ، کاهشی نرمال[2]، کاهشی سریع[3]، کاهشی خیلی سریع[4] و ارائه می‌گردد. برای معرفی هر یک از این منحنی‌های مشخصه، لازم است از مدل مناسبی که بتوان آن را در انجام محاسبات بکار گرفت استفاده نمود. تاکنون روشهای گوناگونی برای این مدلسازی ارائه شده است که هر یک دارای معایب و مزایایی از لحاظ میزان دقت، حجم محاسبات، حجم اطلاعات مورد نیاز، حجم حافظه اشغال شده در کامپیوتر، سهولت کاربری و غیره می‌باشند. یکی از مناسبترین این مدلها، روش برازش منحنی و بکارگیری معادله ریاضی بیست جمله‌ای بمنظور ارائه یک مدل واحد برای کلیه مشخصه‌های رله‌های جریانی است ‌‌که در این گزارش به آن پرداخته می‌شود.

 

1-2- مدلسازی به روش برازش منحنی

در این روش منحنی مشخصة رله به صورت یک معادلة ریاضی بیست جمله‌ای مدل شده است. در گذشته انواع گوناگونی از این معادلات پیشنهاد گردیده که اغلب آنها در محاسبات لازم برای تعیین زمان عملکرد رله و برای تنظیم هماهنگ رله‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند. یک معادلة ریاضی مناسب باید علاوه بر اینکه دارای دقت خوبی در تقریب زدن منحنی باشد، حتی‌المقدور دارای سادگی و سهولت در استخراج نیز باشد. علاوه بر این می‌بایست محاسبة زمان عملکرد یا محاسبة ضریب تنظیم زمانی رله توسط رابطه مربوطه بسادگی و در زمان کمی قابل انجام باشد. در معادلات ریاضی زمان عملکرد رله برحسب جریان عبوری رله نشان داده می‌شود. جریان عبوری رله مطابق مشخصه رله‌ها برحسب P.S.M[5] داده می‌شوند. همچنین ضریب تنظیم زمان رله نیز که با T.D.S[6] یا T.M.S[7] مشخص می‌گردد در تعیین زمان عملکرد رله دخیل است. مدلهای پیشنهادی مختلفی درمرجع ]1[ گردآوری شده است که همگی زمان عملکرد رله را بر حسب جریان عبوری از رله و تنظیمات جریانی و زمانی رله مشخص می‌کنند. در این قسمت مدل پیشنهادی آلبرشت که یکی از مدلهای دقیق و در عین حال ساده برای محاسبات است معرفی می‌شود. در مدلی که ابتدا توسط آلبرشت و همکاران او در محاسبات کامپیوتری برای تعیین تنظیم هماهنگ رله‌ها استفاده شد برای هر ضریب تنظیم زمان، یک معادله مستقل به صورت زیر بکار رفته بود :



[1]  Definite time

[2]  Normally Inverse

[3]  Very Inverse

[4]  Extremely Inverse

[5]  Plug Setting Multiplier

[6]  Time Dial Setting

[7]    Time Multiplier Setting

 
ادامه مطلب ...